WIETNAM PRAKTYCZNIE (HCMC, MUI NE, NHA TRANG, HOI AN, HANOI)

By on November 19, 2015

Waluta: dong (VND)

1 PLN – ok. 5700 VND

W Wietnamie nie korzystaliśmy z bankomatów. Wymienialiśmy w bankach dolary wypłacone z bankomatu w Kambodży.

Wiza: Obywatele RP zobowiązani są mieć wizę uprawniającą do wjazdu na teren Wiatnemu. Taką wizę można uzyskać w wietnamskich placówkach konsularnych. Może być to wiza jednokrotna lub wielokrotna z okresem pobytu w Wietnamie do 12 miesięcy. Wizę można również uzyskać na wybranych lotniskach, z tym, że wczesniej w biurze podróży lub serwisie pełniącym usługi wizowe należy postarać się o promesę wizową.

W naszym przypadku aplikowaliśmy o wizę jednokrotnego wjazdu na 30 dni w Ambasadzie Wietnamu w Phnom Penh w Kambodży. Od złożenia wniosku do odbioru paszportów z wizą minęła dokładnie doba. Można również poprosić kogoś z hostelu/hotelu o załatwienie tej sprawy za drobną opłatą – wychodzi taniej niż targowanie się z kierowcą tuk-tuków 😉 Najlepiej żeby było to jakieś zaufane miejsce w końcu oddajemu komuś obcemu nasz paszport. W praktyce z tego sposobu korzystało wiele osób.

Koszt miesiecznej wizy jednokrotnego wjazdu to 60$ od osoby.

Noclegi: Wielokrotnie podkreślaliśmy w naszych postach czy podsumowaniach, że pokoje w Wietnamie należały do jednych z lepszych w jakich spaliśmy w Azji pomimo że cenowo nie odbiegały od sąsiadów. Stosunek ceny do jakości – bardzo wysoki! Większość hoteli/hosteli posiada również dodatkowe usługi takie jak pralnie, wypożyczalnie skuterów, organizowanie wycieczek czy transportu. Praktycznie zawsze cena jest do negocjacji!

HCMC – hotel Blue River 2 – dwójka bez okna z łazienką, czysty hotel w świetnej lokalizacji, pozbawiony zewnętrznych hałasów z ulicy, śniadanie w cenie, przyjazna obsługa, mapka, 300.000 VND za noc.

Mui Ne – Anh Hien Hotel – jeden z tańszych w mieście wzdłuż głównej ulicy, 2 minuty spacerem do plaży, spędziliśmy w nim kilka dni, mega sympatyczna obsługa, genialne deale na wypożyczenie skutera, można z nimi wszystko załatwić, do tego czysty, jasny pokój z łazienką. 215.000 VND/noc.

Nha Trang – Thu Hien Hotel – świetna lokalizacja, blisko knajpki, morze (3 minuty spacerem), sklepy, życie nocne. Największy pokój jaki mieliśmy w Wietnamie. 2 podwójne łóżka, łazienka, winda. Na recepcji czasem kombinują – potrafią np wmówić, że podnoszą nagle ceny w związku ze zbliżającym się okresem świątecznym mimo że mamy zapłacony już cały pobyt 😉 200.000 VND/noc.

Hoi An – Hop Yen – znaleziony po 15 minutach gdy wysiedliśmy o świcie z autobusu z Nha Trang. Ciasny, duża wilgotność w powietrzu ale za to z łazienką i przyzwoity jeśli chodzi o lokalizację. Można zauważyć, że Hoi An jest dość drogie w porównaniu do innych miejscowośc. 250.000 VND/noc.

Hanoi – Asia Guesthouse – dość trudny do zlokalizowania(!). Wejście od ulicy długim korytarzem ale wnętrze czyste i odnowione. Sympatyczna obsługa. Przez błąd w rezerwacji dostaliśmy ogrooomny pokój z dwoma podwójnymi łóżkami i łazienką. Niestety wilgotność jest tak wysoka, że nasze ręczne pranie nie mogło wyschnąć przez 3 dni! Całe szcżęście mają na miejscu usługę prania i suszenia. Oczywiście skorzystaliśmy. Przyzwoity internet i skromne śniadanie w cenie. Bardzo pomocna obsługa i najlepsza z możliwych lokalizacji. 250.000 VND/noc.

Jedzenie/zakupy/inne:

Sok z trzciny cukrowej – 20.000

Kokos – 10.000

Piwo w sklepie – 8-10.000 (od 10.000 w knajpce)

Kawa (najlepsza na świecie) – od 12.000

Puszka coli – 10.000

Duża butelka coli – 18.000

Rum 0,7 – 40.000

Ziemniak pieczony z targu – 20.000

Obiad na mieście – od 30.000 (ryż z warzywami, zupa, etc)

Zupa pho – 40.000

Kanapka w piekarnii – 22.000

Bagietka z dodatkami na targu/ulicy – 15.000 (pycha)

Kebab – 20.000

Arbuz – 15.000 kg

Bagietka – 5000

Serki topione – 32.000

Kolacja z mięsem krokodyla, krewetkami, przegrzebkami, i piwkiem – 170.000 na naszą dwójkę

Przekąska z wieprzowiny – 50.000

Grillowana kukurydza – 20.000

BBQ ze świnki – 50.000

Ryż z warzywami – 35-40.000

Ceny z okresu 2/2015, oparte w większości na cenach z lokalnych knajpek/targów/sklepów.

Atrakcje płatne:

HCMC – Muzeum Pozostałości Wojennych – 15.000 – Naprawdę warto się tam wybrać. Spędziliśmy kilka godzin oglądając fotografie, przedmioty, slajdowiska, a potem nie mogliśmy się pozbierać przez resztę dnia. Jedno miejsce, a tak wiele emocji.

Wstęp za wjazd do White Sands (coś jak nasze ruchome wydmy) niedaleko Mui Ne – 20.000

Wstęp do Vinpearl (ogromny park rozrywki na wyspie) w Nha Trang – 550.000 za osobę. Na początku przeraziła nas nieco cena ale to co przeżyliśmy to jedno wielkie szaleństwo. Sam dojazd na wyspę to już atrakcja sama w sobie. Na miejscu można do oporu korzystać z parku wodnego, toru saneczkowego, sali gier, kina 4D, etc. Jeden dzień to zdecydowanie za mało! 🙂

Wstęp na wyspę małp niedaleko Nha Trang – wraz z promem i atrakcjami na wyspie – 120.000.

Ruiny Champów w Nha Trang – 20.000

Transport:

Sprawdzajcie zawsze informacje o nadchodzących świętach w Wietnamie przed planowanym przyjazdem! My trafiliśmy na okres Chińskiego Nowego Roku i mieliśmy ogromny problem z zakupem słynnego backpackerskiego biletu autobusowego z HCMC do Hanoi + wybrane przystanki. Normalnie powinien on kosztować w okolicy 40$. Przeszliśmy wszystkie agencje i biura na słynnej ulicy Pham Ngu Lao i pracownicy rozkładali ręce albo proponowali ceny 2-3 krotnie wyższe… Pozostało nam więc kupowanie biletów na wybrane odcinki w nadziei, że ostatecznie nie zrujnuje to naszego budżetu poświęconego na transport w Wietnamie…

Autbus sypialny HCMC – Mui Ne – 130.000

Skuter w Mui Ne – 150.000 za dobę

Paliwo do pełna – 50.000

Autobus sypialny  Mui Ne – Nha Trang – 250.000

Taxi z hotelu w Nha Trang do gondolek na Vinpearl – 54.000

Autobus sypialny Nha Trang – Hoi An – 1.000.000

Autobus syapialny Hoi An – Hanoi – 1.150.000

Taxi z przystanku autobusu do hotelu w Hanoi – 40.000 (uwaga na naciągaczy, którzy podjeżdżają pod autobus prywatnymi samochodami i proponują ceny od 100.000… )

Minibus z Hanoi na lotnisko – 40.000

Złota zasada na koniec: JEŚLI KORZYSTAMY Z TAXI W WIETNAMIE TO TYLKO MALINH ORAZ VINASUN. INNE OMIJAMY SZEROKIM ŁUKIEM 🙂